Dagen !

Ja idag har vart en lång dag ! Började med att rida ut i skogen med malin. Red på Wilma. Gick faktiskt otroligt bra ! Hon var mjuk och fin och fick stadigt ! Men eftersom att vi red i skogen blev det ju inte så jätte mycket krav utan prio 1 var att inte snubbla på alla stenar och grenar efter som att hon inte har så jätte bra koll på sina ben så! Men det är bra att dom får lära sig att lyfta på bena eftersom att vi inte har så jätte bra hage. (Mycket sten och hållllor) När vi kom tillbaka till stallet ringde Stina och ville att jag skulle följa med henne och Eva ut i skogen. Så då var det bara att ta och gå upp och göra iordning nästa häst ! Så det blev även en tur på Alf i skogen men Stina på Deggen och Eva på Ziggan =) Alf gick faktiskt riktigt bra han med men även han behöver träna på att lyfta på föttera ! Sen va kl typ 8 halv 9 något sånt så då åkte jag hem. Skulle packa fördigt allt inför Måndag va planen men så blev det inte ! Utan när kl va ca halv 10 smsa Eva att det skulle komma några och titta på Ziggan och var i Skara så dom var snart här! Så då skulle jag visa Ziggan för Eva hade drukigt så hon ville inte riktigt hoppa upp och rida! Men jag tog min cykel igen och åkte ner och visade Ziggan (Skrittade och travade barbacka, Dom ville typ bara se så hon kunde gå ordentligt och hur hon rörde sig) Men dom var jätte intresserade av henne så dom kanske köper henne ? Fast det kommer två och tittar på henne i morgon också så vi får se vad det blir ? (Hemmet är ju somsakt viktigast) Sen på Måndag kommer det en till och tittar på henne! Så vi får se vad som känns bäst för oss (Eva) och hästen? Så nu blir det att visa häst i morgon och sen får vi se om det blir Eva eller Stina som visar på Måndag då jag inte är hemme annars skulle jag visat henne! (Igentligen skulle Elin visa henne eftersom att hon red henne så jävla bra men eftersom att hon nu lämnade oss och åkte tilla Australien så fick jag visa henne.) Så i början av nästa vecka så flyttar hon nog hem till någon ny ägare om allt går som planerat. Sen har även Evas andra häst Zia åkt hem till sin ägere då inte Eva ägde henne /= Och nu ville hon ha hem henne så nu har vi (hon) bara Alf kvar sen Ylvas Deggen, Men skulle eventullt komma lite nya hästar att jobba med så det blir bra ! Men ska ta och packa det allra sista sen blir det sov dax så man orkar visa Ziggan i morgon vid 8 ;)


Kommer sakna dig Ziggan! Hoppas du kommer till en mycket bra familj som älskar dig ! <3 (Elins bild)

Kommentarer
Postat av: mollie

kolla in min nya blogg design! och vad tycks? :)

2011-06-26 @ 10:40:55
URL: http://molliejosefina.blogg.se/
Postat av: mollie

sv: ja håller med dig! nej det har jag inte men denna tjejen har det: klarahovstadius.blogg.se ! :)

2011-06-26 @ 14:13:41
URL: http://molliejosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0