Angående Ridningen igår

sådär nu kommer uppdateringen om ridpasset igår ;)

red ju som sagt på Siggan ett åttaårigt travar sto, vi red lite i paddocken eftersom de var så fint väder ute och de gick faktiskt riktigt bra hon var väldigt samarbetsvillig och gick utmärkt på tygeln och var väldigt stadig i både trav och skritt :)
jag fortsatte att träna på de jag gjorde sist att hon inte skulle gå utåtställd när man går på volten (dom är ju vana att göra de ) men jag lyckades faktiskt riktigt bra och hon runda innerskänkeln så som jag ville i både höger och vänster varv !

Tänkte kolla om hon ville galoppera med ryttare på , för hon hade blivit longerad och då galoppera hon bra , fast de blev inte så mycket til galopp hon tyclkte jag var jobbig och börja då bocka istället :) haha men vi gick ut och red E20 slingan och tänkte átt de kanske var lättare att galoppera på rakt spår och med andra hästar framför , och jäklar vad den hästen kunde trava dom andra galoppera rätt snabbt och hon trava ikapp dom med världens trav ! så de blev förlängd trav istället för galopp , så nu hade vi tänkt att låta henne galoppera på lina ett tag framöver så hon fattar vad hon ska göra sen kan vi börja lite smått med ryttare på , sen ska vi även rida på den slingan igen och kolla om hon galopperar då eller i skogen kanske är lite roligare att galoppera där :)
tog lite bilder oxå som ni ska få se ingen bra kvalité eftersom dom är från mobilen :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0