Goda bullar + lite annat !

som ni vet så åkte jag ut till stallet för att träffa matilda :D jätteroligt att äntligen träffas var ju sjukt längesen nu , spciellt nu när hon inte bor hemma för tillfället så då blir de alltmer sällan tyvärr . Men iaf så träffades vi och snackade massa och gick runt och kolla efter grejer hon skulle ha med sig , sen så bestämde vi att vi skulle baka våra berömda chokladbullar (som är så himla gooooda ! )  så då åkte vi och köpte lite bakgrejer sen så åt vi grillmat hemma hos mejj och packade även iordning mina grejer för vi bestämde att vi skulle övernatta i stallet oxå under bar himmel :D så var vi tvungen att packa allt sådant som täcke kudde osv .. sen när vi äntligen var i stallet igen var klockan typ 22,00 så då började vi med vårat bullbak och jag kan säga att vi har flyt på att baka ! men när vi skulle kavla ut degen så märkte vi att vi inte hade ngn kavel så vi fick helt enkelt ta en saftflaska :o .  De gick ju s¨ådär kan jag ju säga men sedan hittade jag en annan kartongliknande hård rulle och den funkade precis som en kavel ! Vi blev väll klara med bullarna runt halv 2 på natten och då hade vi hunnit städa lite oxå ;) dom blev hur goooda som helst !




Sen så gick vi och hämtade massa hästtäcken och tog med våra grejer ner till hagen där vi skulle sova , vi bodde på en kulle mitt i hagen och när vi kom tyckte hästarna att vi var jordens mest läskigaste människor :o haha sen så bäddade vi iordning och fixade allt de blev riktigt mysigt faktiskt och de var inte så kallt att sova heller , men vi sov typ bara 2 timmar för vid halv 6 så kände jag att ngn tog på min arm och sedan fnös till så hade alla hästar hittat fram till oss och bara stod och tittade på oss ! haha söta som dom är :):):) !


och då gick jag vi upp och packade iordning alla grejer och tog med dom tillbaka ;) sen så åt vi lite frukost bulle och te
 
mycket god frukost och under tiden vi åt ringde vi till Eva och frågade om vi skulle ta en morgontur med hästarna och självklart ville hon de så vi tog på oss ridkläderna och gick dit jag red D E G E N  Matilda - A L F  och Eva körde sulky med D A I S Y  haha jättegulligt när hon drog sulkyn . Mona hängde med på C O R T O N oxå , vi red den vanliga marieängsrundan hur härligt som helst att komma ut i solen på morgonen de ska jag göra fler gånger ;) Och hästarna tyckte de var skönt oxå , så nu fick dom sig en bensträckare med lite skritt trav och galopp galoppen var härligast njöt så myclet jag kunde och lät honom gå på lite mer vilket han tyckte var roligt ! ska försöka ta några riktigt fina bilder när vi är ute och rider ngn mer gång ;) så ni får se hur söt han är ! har lite bilder från andra tagna bilder från idag men dom kommer upp här så fort matilda lagt ut dom !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0