Om dagens Ridpass

sådär nyduschad med pyjamasen på ! nu är jag redo att blogga !

Åkte ju som sagt upp till stallet förrut idag , och när jag kom så såg jag att prince nya ägare var där och hämtade honom , skönt att han får komma bort lite och andas lite annan luft och aknske komma ut i skogen lite ;)
va i ridskolestallet och hämtade stövlarna och hjälmen innan jag gick upp till eva och red .

Hon hade fått hem ett nytt projekt som jag ska ha och jobba med resten av sommaren en riktigt trevlig prick faktiskt , vet att matilda har nämt honom tidigare men Degen heter han och är 10 år fast är Helt Grön så vi ska försöka lära honom från början ;)

Men vi red ut i skogen idag riktigt härligt att få komma ut där va ju ett tag sen ! men han skötte sig bra och jag krävde typ inget utav honom eftersom vi ska fokusera på att få honom att gå framåt för han förstår inte riktigt än vad skänklarna betyder men jag tycker att dom fungera bra .  Medans vi red så hann vi se en älg och alla hästar bara åååhhh vad är de men dom brydde sig inte så mycket , Eva hittade även hur mycket kantareller som helst som hon bara va tvungen att plocka haha fast dom är ju såklart hur goda somhelst när man steker dom ! Så imorgon ska vi ut i skogen igen och ta med oss lite fika och plocka svamp med hästarna ! mysigt kommer de bli ;) Testade även att trava och galoppera lite och han har hur sköna gångarter som helst man sitter jättebekvämt på honom man känner knappt att han springer :D :D så honom ska de bli roligt att jobba vidare med !

har ju inga bilder på honom än men ska försöka ta lite imorgon och lägga upp ! just nu får ni nöja er med mejj och LadyMary :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0