Degen 25 J u l i

de belv skogen med hästarna idag istället :) johanna hängde med ut så körde hon daisy i sulkyn så red jag med degen bredvid ;) och jag är jättestolt över honom , han går aldrig iväg från stallplanen självmant och absolut inte först ! men denna gången lyckades jag få honom gå först nästan hela vägen :D vi bråkade inte mer än vanligt de blev väl lite bockning och lite släng emd huvudet men jag fick fram honom sen ändå ;) vi red den korta marieängsrundan tyckte den var lagom eftersom jag var så himla trött efter jobbet ;)
Daisy hamna lite efter när vi galoppera och jag hade honom så himla bra för skänkeln och han sprang med glädje så ville inte ta tillbakla honom så ja lät honom galoppera i sin takt och ja ville inte sluta de gick så bra och han stanna inte bara för att han var själv de va väll lite tvek här och där men de blev inte tvärstopp som de bruka bli . så jag är hur nöjd som helst med honom idag de börjar verkligen ta sig med hans utbildning han blir bara bättre och bättre i ridhuset oxå , sen ska jag försöka longera honom med inspäningstyglar ngn dag i veckan oxå så han får arbeta med lite andra muskler oxå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0