Degen 15 Juli

Vi va ju ute i skogen igår och som tur slapp vi undan regnet just då , men innan så cyklade ja ju till stallet och gissa om jag blev blöt ?????? :ooooo joo helt genom blöt så ringde mamma så hon fick komma ut med lite nya kläder för kan ju inte rida i blöta kläder ne jätteobehagligt :((( sen som grädde på moset så blev min kära mobil fuktskadad så nu är den helt död -.- skulle torka den så körde den i micron men då började den brinna istället :o haha lite kul vare men läskigt !
 

sen så skjutsade mamma upp mejj till de andra stallet där jag hämtade Alf och Daisy :D den ponnyn har blivit tjock haha så söt är hon !
sen äntligen var vi framme till stallet och kunde göra iordning hästarna . vi kom ut i skogen runt halv 5, 5 och då hade regnet slutat , typiskt huh ? och ganska direkt hittade vi massa svampar som vi genast plockade och sen gick vi ungefär 10 meter så hittade vi ett stort hav igen med massa kantareller ! så de blev världens träning för både hästar och oss människor för vi fick ju hoppa upp och ner i sadlarna hela tiden sen fick hästarna klättra lite , och vi båda var enormt imponerade utav hästarna att dom hade sådant tålamod för dom stod ju bakom oss hela tiden och väntade på att vi skulle bli klara , och framförallt D E G E N  han är ju bara riden i 1 månad och var hur lugn som helst och brydde sig inte alls mycket när jag hoppade upp och ner i sadeln och prasslade med plastpåsen och han var alltid bakom mejj och höll koll på var jag gick , så han var riktigt duktig !
Vi var ute i 3 timmar ungefär och plockade 7 kg kantareller så vi fick 3,5kg var exakt ! visst är vi duktiga ????!  tog några bilder på degen men dom blev inte så bra vågade inte ta med mejj kameran i skogen ifall den oxå skulle bli fuktskadad ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0